SEO – Hoe doet Google dat in 2016?

De trends voor 2016 leest u in de nieuwe editie van Zaanbusiness. We lichten alvast een tipje van de sluier door u te laten zien wat Google gaat doen met zijn algoritmes volgend jaar. Met andere woorden hoe blijft uw website goed gevonden in 2016? Het toverwoord: linkbuilding.

SEO trend: linkbuilding
Links betekenen hogere zoekresultaten

Google zelf heeft ook een trend voor 2016: linkbuilding. Door te zorgen dat andere bedrijven een link op hun site zetten naar uw website wordt u eerder gevonden in de zoekmachines. Dit principe heet linkbuilding.

Enige voorzorg is hierbij wel geboden. Want als u uw website te pas en te onpas op allerlei sites laat vermelden kan Google dit als spam gaan bezien en dan komt u op het strafbankje te zitten. Net als het kopen van links door Google wordt afgestraft. Daarnaast moet u van tevoren bedenken wie uw doelgroep is en ervoor zorgen dat u voornamelijk op websites terechtkomt waar u ook gezien wilt worden.

Want met wie u aan de stamtafel komt te zitten markeert Google als uw ‘vrienden’. Kort gezegd, links bij vooraanstaande bedrijven zetten uw bedrijf ook hoger op de kaart. Kwestie dus van de juiste vrienden maken.

Als laatste zijn alleen relevante links belangrijk. Dus laat die link op de foodblog van uw nicht maar zitten als u kantoorartikelen verkoopt. Liever een link op een site van een bedrijf.

Lees ook welke trends er zijn voor het MKB en op het gebied van duurzaamheid. Zaanbusiness komt 18 december uit.