Zaanse ondernemers krijgen een extra mogelijkheid om te kunnen netwerken. Dat kan vanaf nu ook in de nieuwe businessclub van Volleybalvereniging Zaanstad. Tijdens het kijken naar topvolleybal een biertje drinken én collega-entrepreneurs ontmoeten. “Wij maken het interessant voor ondernemers om business met elkaar te bedrijven.”
Het eerste herenteam van volleybalvereniging Zaanstad is ambitieus en wil binnen drie jaar bij de top 5 van Nederland behoren. Om die doelstelling te kunnen bewerkstelligen, is de professionalisering ingezet. Een stichting zal de eerste teams vanaf de topdivisie financieren, organiseren en faciliteren. Deze stichting ‘Stichting Topvolleybal Zaanstad’ (STZ) werft fondsen, zoekt zakenpartners en is gestart met een businessclub.
Hoewel VV Zaanstad vorig seizoen degradeerde, mogen de mannen van coach Hans Janssen vanaf 4 oktober toch weer uitkomen in de eredivisie. “Omdat een ander team zich terugtrok, spelen we ook dit keer op het hoogste niveau”, legt Janssen uit. “Maar om niet wéér onderaan te eindigen, heeft een aantal prominente leden de koppen bij elkaar gestoken. Om op het hoogste niveau te kunnen acteren, is een goed plan nodig. Zowel op tactisch als financieel gebied. En die plannen kosten uiteraard geld. Dus is de club druk bezig om het bedrijfsleven te interesseren voor topvolleybal.”
Businesskansen
VV Zaanstad doet haar naam eer aan. Terwijl veel andere eredivisionisten ‘dure’ buitenlandse spelers aantrekken, doet de Zaanse verenging het met regionale volleyballers. Waarbij er vanuit de eigen jeugdopleiding ook regelmatig talenten naar Heren 1 doorstromen. “Zaanstad staat bekend om de goede begeleiding van de jeugd. We hebben al een paar heel goede lichtingen gehad, die hebben gestreden om de Nederlandse titels. Neem een jongen als Sam Gortzak. Hij speelt momenteel in Jong Oranje”, vertelt Janssen.
En wat is er mooier voor een Zaans team met regionale spelers om het regionale zakenleven bij de club te betrekken? “Als je kijkt naar ons shirt en de reclameborden in de zaal, weten de ondernemers ons al goed te vinden. Via de nieuwe businessclub brengen we nu ook graag de ondernemers met elkaar in contact. Elkaar ontmoeten betekent netwerken en kansen om de business uit te breiden. Die kansen biedt VV Zaanstad het bedrijfsleven nu.”
MVO
VV Zaanstad denkt voor ondernemers dan ook van grote toegevoegde waarde te kunnen zijn. “Een bedrijf kan, door het ondersteunen van onze vereniging, ook de jeugdopleiding een impuls geven”, meldt Martin Kaaijk van de club. “Een onderdeel van onze opleiding is het leren samenwerken en omgaan met teleurstellingen. Wij leveren een bijdrage aan de instelling en mentaliteit van uw toekomstige werknemers. Dit sluit direct aan op het maatschappelijk verantwoord ondernemen.”
De volleybalvereniging is door Zaanstad aangemerkt als één van de topsportverenigingen van de gemeente en zal in 2016 de nieuwe professionele topsporthal betrekken. Deze hal wordt voorzien van alle benodigde faciliteiten om op hoog niveau topsport te kunnen bedrijven. Dit biedt voor ondernemers een ideale plek om te netwerken. “Afhankelijk van het door een sponsor gekozen zakelijke pakket, verzorgen wij de afgesproken exposure”, zegt Kaaijk. “Tevens zijn wij bereid met onze zakelijke partners te kijken naar acties zodat de omzet verhoogd kan worden. U kunt rekenen op onze bijdrage aan het vergroten van uw naamsbekendheid. Als zakelijke partner van VV Zaanstad krijgt u een VIP-behandeling van hoge kwaliteit. Bij de wedstrijden van Heren 1 heeft u de mogelijkheid om samen met uw partner of gezin te genieten van een heerlijk avondje topsport. Ook organiseren we in het seizoen een aantal gezellige zakelijke bijeenkomsten waar u, in aanwezigheid van de spelers, uitgebreid wordt bij gepraat over het reilen en zeilen van het team. Daarnaast kunt u onder het genot van een drankje en een hapje uw collega-sponsors ontmoeten.”
Meer informatie
Wilt u meer weten over VV Zaanstad en de businessclub? Kijk dan op de gloednieuwe website www.vvzaanstad.nl
Deze nieuwe website is op 13 september onder luid applaus gelanceerd op de open dag van VV Zaanstad en is door Toewan grafische communicatie (www.toewan.nl) als business-club sponsor ontwikkeld. Een mooi voorbeeld van samenwerking tussen vereniging en bedrijfsleven met een win-win situatie voor beide partijen.