Eerder deze maand werd bekend dat monitoring en customer service organisatie OBI4wan genomineerd was door Deloitte voor de Deloitte Technology Fast50. Deze verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland is in het leven geroepen om de uitzonderlijke prestaties van deze bedrijven te erkennen. OBI4wan wist de 23e plek te bemachtigen met een groeipercentage van maar liefst 415%.
Trots op het harde werk van de afgelopen jaren
OBI4wan heeft sinds de oprichting in 2011 de markt behoorlijk wakker geschud met innovatieve technologie en een team van ambitieuze jonge mensen. In de afgelopen jaren heeft het team niet stil gezeten en duikt OBI4wan op nieuwe technologieën – zoals AI en chatbots en een forse uitbreiding. Dit resulteerde tot marktleider in de Benelux.
CEO Alexander de Ruiter is trots op het team: “We hebben de afgelopen jaren met z’n allen hard gewerkt om zo snel te kunnen groeien. De markt verwacht vooruitstrevende functies op het gebied van insights en productiviteit. Onze innovatie op het gebied van reputatiemanagement en customer engagement geven communicatieprofessionals en customer service managers de beste toepassingen.
“Met een sterke investeerder achter ons en de krachtenbundeling met Buzzcapture kunnen we de sterke groei doorzetten in Europa en voornamelijk de DACH regio.”, besluit de Ruiter.
Krachtenbundeling brengt expertise en inhouse kennis samen
In 2016 kwam investeerder Main Capital aan boord, ter ondersteuning van de internationale groei en de uitbouw van het productportfolio, onder meer door selectieve internationale acquisities. Onlangs opende OBI4wan ook haar kantoor in Berlijn, met focus op de DACH regio, waar de oplossing succesvol wordt toegepast door bekende organisaties als Casamundo”, Geberit en Deutsche Glasfaser.
Daarnaast resulteerde de krachtenbundeling met het Amsterdamse reputatie analyse bureau Buzzcapture in februari 2017 in één internationaal totaalaanbod voor media monitoring, webcare en reputatiemanagement. Als marktleider in de Benelux bedienen beide partijen reeds klanten in België, Frankrijk, Italië, Duitsland en andere landen. “Door de samenvoeging met OBI4wan kunnen we de markt nu echt bedienen met een all-in-1 aanbod. We hopen de komende jaren, de Europese markt samen met OBI4wan verder op te schudden met onze innovatieve oplossingen.”, besluit Kevin Lamers, woordvoerder van Buzzcapture.